Zoveel bijzonders doe ik toch niet?

Of: waarom jij als expert vaak zelf niet ziet wat anderen wél zien.

Ze keek me een beetje ongemakkelijk aan via het Zoom-scherm.
“Ja, ik wil wel iets op LinkedIn delen… maar ik doe toch niks bijzonders?”

En daar was ‘ie weer. Die zin.
Die zucht.
Die twijfel.

 

Want nee, ze had geen TEDx gegeven.
En nee, ze was niet gevraagd voor een televisieoptreden.
Maar wél had ze net een klant geholpen aan een heldere richting in haar loopbaan.
Wél had ze drie bedrijven begeleid in hun strategie.
Wél had ze een teamtraining gegeven waarbij het eindelijk klikte.

 

Maar dat voelde voor haar gewoon als “haar werk”.


Het is niet gewoon, het is waardevol

Wat jij doet, voelt voor jou misschien vanzelfsprekend.

“Dat doet toch iedereen?”
“Daar zit toch niemand op te wachten?”

Maar dat is precies de reden waarom het wél gedeeld mag worden.
Want jij kijkt met een andere bril.


Jij ziet dingen die je klant zelf niet ziet.
En dat maakt het bijzonder.

Niet spectaculair in hoofdletters met toeters en bellen.
Maar waardevol. Echt. Menselijk.


Het hoeft niet groots om groots te zijn

Soms is het klein.

Een opmerking van een klant die blijft hangen.

Een inzicht dat je kreeg tijdens een wandeling.

Een vraag die je voor de tiende keer kreeg (→ hint: daar zit dus content in!).

Die ogenschijnlijk “gewone” dingen?
Die zijn goud op LinkedIn.
Daarmee laat je zien wie je bent, hoe je werkt, en waar je in gelooft.


Dus ja, jij doet iets bijzonders

Elke dag.
Jij maakt impact.
En dat mag gezien worden.

Niet om op te scheppen.
Maar om te laten zien: hé, dit is wat ik doe en misschien kan ik jou daar ook bij helpen.

En dat begint bij jezelf.
Zien wat jij zelf soms nog ‘gewoon’ vindt.


🟣 Wil je meteen in een groepje ervaren dat jouw gewone dingen eigenlijk heel bijzonder zijn?
Meld je aan voor de groepBoost samen werken aan je zichtbaarheid, met gelijkgestemden én een schopje inspiratie.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.