
Spoiler: je weet het al, je moet het alleen nog gaan delen.
Laatst zei een klant tijdens onze sessie:
Tosca, ik wil wel iets delen hoor… maar ik voel me zó stom als ik weer zo’n post schrijf als: ‘Wat was het tof om voor dit bedrijf een training te mogen geven!’
Ze rolde bijna met haar ogen bij haar eigen zin.
“Ik vind dat dus echt zó cringe,” voegde ze eraan toe.
En ik snap haar. Echt.
Want als jij je post al stom vindt voordat je op ‘Plaatsen’ drukt, dan wordt het natuurlijk niks.
Maar weet je wat ik haar zei?
“Dan moet je het vooral niet posten.”
Serieus. Je moet van mij helemaal niks.

Maar… (en ja, hier komt een zachte schop onder je ondernemerskont)
Als jij iets weet waar je klant iets aan heeft…
Als jij een ervaring hebt opgedaan die een ander kan helpen…
Als jij iets geleerd hebt waardoor je klant het makkelijker, sneller of fijner krijgt…
Dan vind ik dat je bijna de plicht hebt om te delen.
Niet omdat het moet. Maar omdat jij iets te geven hebt.
En LinkedIn? Dat is jouw podium.
“Maar ik geef al zo vaak een training…”
Ja, ik ook. Maar weet je wat?
Elke training is anders. Altijd.
Er is altijd iemand die nét die ene rake vraag stelt.
Of iemand die ineens een kwartje ziet vallen.
Of jijzelf die denkt: Hé, dit heb ik nog niet eerder zo verwoord…
Dat zijn de momenten die je deelt.
Niet wát je deed (een training geven), maar wat het je bracht.
Wat jij zag, voelde, dacht. Vanuit jouw blik als expert, als mens.
Want dat maakt het waardevol.

LinkedIn is niet alleen professioneel – het is persoonlijk én professioneel

Je profiel mag dan staan als een huis (💜 yes, check ✅),
maar je berichten zijn het uitzicht vanuit dat huis.
Je volgers willen naar binnen kunnen kijken.
Ze willen voelen: hé, met deze persoon wil ik werken. Deze snapt mij. Deze deelt iets waar ik iets aan heb.
Niet rocket science. Geen geheim algoritme.
Gewoon jij, die waarde deelt. Vanuit het moment.
Dus… wat moet je posten op LinkedIn?
Jouw kijk. Jouw kennis. Jouw ervaringen.
Die zijn meer dan goed genoeg.
Sterker nog: ze zijn precies wat jouw ideale klant nodig heeft om jou te gaan volgen, vertrouwen… en uiteindelijk te kiezen.
Dus nee, je hoeft niks.
Maar als je voelt: dit zou iemand anders kunnen helpen
dan is het antwoord:
Ja. Deel het. Vandaag nog.

🟣 Wil jij ook weten wat jij kunt posten zonder uren te twijfelen?
Mijn LinkedIn QuickFix helpt je om dit helder te krijgen én in actie te komen.
Reactie plaatsen
Reacties